In Leidschendam zijn de deuren van de Westfield Mall of the Netherlands, een overdekt shopping en experience mall van 117.000m2 officieel geopend. Het ontwerp is gebaseerd op het idee van één beweging, één ontwerp, één identiteit. Dit is terug te zien in het interieur en exterieur van het winkelcentrum, ontworpen door MVSA Architects. De gevel is geïnspireerd op een voile, een zijden sjaal, die als een tweede huid soepel over het gebouw is gedrapeerd. De vorm van deze voile is het uitgangspunt voor het gevelontwerp, dat de nieuwe en bestaande gebouwen samenbrengt.
Het oude winkelcentrum Leidsenhage werd in opdracht van Unibail-Rodamco-Westfield omgebouwd en uitgebreid. Er is ruimte voor 280 winkels. Het overdekte gebouw is een combinatie van staal, glas en duurzame technologie. Zichtlijnen van en naar het nabijgelegen park verbinden binnen en buiten met elkaar. Vloeiende lijnen en vormen, aangebracht op de vloeren en het plafond, begeleiden het winkelend publiek op een natuurlijke manier door de 8-vormige loop van het volledig overdekte complex.Vanuit de ‘Central Plaza’ kunnen de bezoekers zich in verschillende richtingen door het winkelcentrum bewegen. Etalages hebben een dubbele hoogte en zijn de shopfronts per pand ontworpen, waarbij het gaat om afwisseling en originaliteit.
Lees meer op:
https://www.bouwwereld.nl/opgeleverd/gevel-megawinkelcentrum-brengt-oud-en-nieuw-samen/